Monday, September 18, 2006

Hemma igen



Tiden rusar...dagarna i hunnebo har varit glassiga..
Mycket skaldjur, dock ej hummer, den är lovlig först nästa måndag!
Däremot plockade vi upp krabbor. Några svampar åkte också ner i korgen; trattisar, kantareller och tegelsopp.
Barnen är wakeboardgalna..och med en vattentemperatur på 18 så blev det ett par rundor i böljan den blå. Gårdagens lunch var en bra familjepaj....pajdeg på en del graham och två delar vete. Fyllning med hackad kallrökt lax, rejält med skuren bladspenat som fått smak av vitlök, salt och lite riven muskot. Halverade cocktailtomater, utplacerade lite kulsnyggt och sedan en äggstanning. In i ugn. Mumsens.
Har ni sett livsmedelsverkets rapport om barns matvanor...var det något nytt??
Nu ska jag iväg för att träffa doktor och psykolog för att diskutera ett litet förebyggande projekt...alltså, för er som inte vet, är dietist i botten...botten och botten?! Ja det är min utbildning i alla fall.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kör inte du också wakeboard!?

Jag har åkt i ca 5år, lätt att komma upp och bara hålla i och åka efter..

Men det blir inga hopp det är jag för gammal för..

Ann-Hild

6:04 AM  
Blogger Christina Leijonhufvud said...

Jag vet...men vi är nybörjare allihopa...lite tuffare i havet vettdööö..
PS. Jag kör inte ännu, väntar in rätta åldern...

6:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Låter trevligt!
Är pappa och Johan lika galna som vanligt??

4:36 PM  

Post a Comment

<< Home