Sunday, September 24, 2006

Sommar, sommar


Helt sjukt, fantastiskt underbart....18 grader i sundet och 30 i solen.
Helgen har varit ganska intensiv...vi inledde med disco för 17 11-åringar (minidotter och kompis hade fixat rubbet...så det är fel att säga vi). Och allt blev så lyckat, tvärtemot vad jag trodde. Såg framför mig ett herrans liv och kiv, men icke.
Spenderade sedan hela lördagen i Köpenhamn med vår utbytesstudent och egen tonåring.... ölen & smorrebrodet i Nyhavn var bäst. Tyckte jag. Shoppingen tyckte de två andra (som naturligtvis inte bjöds på öl).
Hade sedan en trevlig kväll med glada vänner...
Efterätten kom på vår lott och den är inte dum "Änglapaj från Grötö eller Grönö". Mannens barndomsfavorit. Gör en marängsmet och tillaga den som sig bör i en form. Gör sedan en citronkräm enligt konstens alla regler. Smeta ut den ovan marängen (när marängen och krämen svalnat). Lägg sedan slutligen på ett litet lager vispad grädde. In i frysen.
Mums för både stora och små. Fast i ärlighetens namn, jag petar fortfarande bort grädden....ni vet, ni som känner mig och min kossajuverfobi....

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha, jag kom på en när jag läste detta sak mamma, när jag kommer hem så är det nästan tid för mig att få dricka öl och vin med er vid bordet:P, känns lite konstigt va?
Låter som ni har det bra hemma annars ju!!

9:17 PM  

Post a Comment

<< Home