Monday, September 25, 2006

Hummerpremiär


Idag 07.00 åkte tinorna ner, 14 st/person (för ickeproffs), betade med laxhuvuden...
Varför är jag inte där...? I the hummerplaceHunnebo....(Jo , jag vet. Någon måste vara hemma och "passa" alla barn och så är det arbetsvecka).
men det är verkligen urnaturligt, levande och underbart att premiärfiska hummer.
Men, men personal är på plats (mannen + hantlangare) ...så jag ska nog få mig en godbit lite senare i veckan.
Fiskesäsong:
Första måndagen efter den 20/9- 30/4
Lovliga humrar måste vara 80 mm över skölden.
Är det någon som har favorithummerrecept. Jag återkommer med några favvos i slutet av veckan.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mycket snack om dessa lobsters. När skall man få smaka några? Lycka till med minst 14 st.

1:26 PM  
Blogger Christina Leijonhufvud said...

Det undrar jag också....antalet lobbar
brukar inte överdrivet överstiga antalet fiskare...
Men, som svar på din fråga, fre-lörd är chansen störst..

12:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hehe, du lät lite avundsjuk på pappa:P

9:19 PM  
Blogger Christina Leijonhufvud said...

Inte alls...vad får dig att tro det...?

2:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

"Varför är jag inte där...? I the hummerplaceHunnebo....(Jo , jag vet. Någon måste vara hemma och "passa" alla barn och så är det arbetsvecka)."

hehe, detta stycket... men kommer pappa hem i helgen eller?

4:09 PM  

Post a Comment

<< Home