Friday, November 24, 2006

Choppa löksoppa


Jag är våg. Och utan att vara någon expert på astrologi så kanske ni kan förstå hur en sådan fungerar. Förklara då gärna det för mig!?

I går kväll försmäktade jag nästan vid min spis....

Doften av min purjo -potatis soppa med små knaperstekta baconbitar och crunchiga vitlökskrutonger fick mig att så starkt längta efter utbytesstudentsonen att kroppen och själen förkrymte. Att tårarna började trilla....
kanske kan man skylla på löken?! för till soppan behöver man ca 2-3 potatisar, 1 stor purjolök och 1 liten gul lök. Choppa, fräs i olivolja, puttra mjuk. Ner i mixer, tillbkaka i grytan. Smaksätt med buljongtärning, persilja, salt och vitpeppar.
Är det någon som läser min blogg?!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag läser din blogg då och då, när jag hinner.

11:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag läser varje dag och inspireras av text och njutbara bilder. Idéer till vardagsmatlagning är alltid välkomna //Lena B

11:39 PM  

Post a Comment

<< Home