Monday, November 20, 2006


Vad äter du till frukost?!
Jag mumsar i mig fil, frukt (gärna rivet äpple) och en egen musliblanding (just nu) med tranbär, russin, krossade linfrön, solrosfrön, rostade hassselnötter, havrekuddar och fiberhavregryn. En riktig magtjofräsare, men framförallt gott! (Finax bran musli är också god!)
Ett par mackor proppar jag också i mig.... Det blir nog precis som det ska 20- 25% av mitt energidagsbehov samt en rejäl tillförsel av fibrer, vitaminer och mineraler.
Enligt TNS Gallup som på uppdrag av Arla Foods gjort en undersökning, (ca 3000 intervjuer med ett riks (alltså, både smålänningar och norrlänningar fick vara med)representativt urval av 16-65-åringar) visar att 80 % av dessa äter frukost varje dag. Lika många tycker att frukosten är dagens viktigaste måltid.
Undrar om det är samma personer som gör det ena och anser det andra?...






0 Comments:

Post a Comment

<< Home