Wednesday, November 08, 2006

Jag hittar ingenting i mina pappershögar!


Jag måste ha tappat över hälften av alla hjärnceller i SA...hittar ingenting. Allt sedan hemkomsten har 50% av all tid gått åt till att leta, söka efter 1. Nycklar 2. Nycklar 3. Papper 4. Lösenord till bankkort, blogg, pressrum. Och var i den 25 meter höga tvätthögen finns träningskläderna? Men för all del, ni ska inte tycka synd om mig. Jag har ju levt 14 dagar i "Hakuna Matata" miljö! Det straffar sig.
Måste leta vidare. Men vill gärna bjuda på ett gott ris....Fräs 1 gul hackad lök mjuk i olivolja, tillsätt cashewnötter, grovt skurna skållade mandlar och lite russin. Smaksätt med salt, spiskummin och en aning peppar, rör ner kokt råris (eller couscous eller bulgur). Vänd om i pannan så att allt blir varmt. Himla gott till mustiga grytor.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mamma lilla, tycker synd om dig!
Nu vet jag i alla fall varför jag är som jag är:P

7:11 PM  
Blogger Christina Leijonhufvud said...

Bra...men använd inte det som en ursäkt när du kommer hem.....Puss.

2:20 AM  

Post a Comment

<< Home