Friday, April 13, 2007

Soligt och skräpigt



En liten promenad genom parken, och jag lovar, det var inte bara en tomat som trillat ur...
Tur att det är städdag i Helsingborg i helgen. Ebba och jag ingår i CISV:s städpatrull på söndag. Axel slipper, han är ju tillsammans med sonen i USA . Där har dom säkert annat för sig, kanske lite cabriolet, surf&turf och slappoff! Bra för dem.
Jag ska också ägna mig och slappoff, solen skiner ju värre än någonsin!
I morgon åker golfklubban fram, har lockat med äldsta dottern på en runda. 1 st Tee off 09.15.
Och så har vår nya utbytesstudent Chloé flyttat in, Rachelle flyttar ut om en vecka. Har inte riktigt planerat helgens middagar ännu, men igår kväll gjorde jag en god sallad; Pasta, mixad sallad, hackade tomater, avokado i bitar som fått smak av lime lite olivolja och pressad vitlök, svarta bönor, ett par paketbacon, knaprigt och skuret, mungbönsgroddar färska.
Blanda samman allt. Med några droppar olivolja, flingsalt och nymalen peppar blev det hur gott som helst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home