Friday, March 30, 2007

Magnolian blommar

Jag är helt säker på att det finns mängder av olika sorters Magnolior och denna tilhör säkert en tidig sort, men ändå! (För visst är det en Magnolia?!) Det lilla trädet väcker i alla fall uppmärksamhet med sina vita blommor...Morgonen började med ett pass på friskis, det är ett härligt step/core pass som man vaknar av. Det skvätter om en under de sista tuffa armhävningarna.
En liten lunch med Åsa på Mezo var också helt okey i solskenet. Vi är ansvariga för nästa GG-möte så det vill till att planera lite...
Och så har vi problem med en störande kylanläggning!
Och så ska Ebba klippa sig och så måste vi till biblan=böcker back.
Ikväll blir det torskrygg med gremolata (persilja, citron, vitlök på toppen) och risotto med Karl-Johan svamp. Det finns allt några burkar torkad svamp kvar sedan Axels hösteuforiska svampjakt.
Väninnan som börjat i Maria Oratoriekör debuterar i Mariakyrkan ikväll, vill gärna gå dit och lyssna.
Jobbar mig igenom Ivar Lo J, till skillnad mot Jan Fridegård finner jag honom, tja, jag vet inte, lite tråkig, korrekt och ytlig...
Jag minns att jag tänkt så förut....Hrm.





0 Comments:

Post a Comment

<< Home