Thursday, October 18, 2007

Laxpasta


Hos mig krockar det gärna i huv'et om jag inte får följa mina upplevda behov, det vill säga om det är som det var igår, en kall morgon, solsken och alldeles ljuvligt. Då vill jag ut! och inte in....
Efter en lagom lång och mycket trevlig fotodag kom jag slutligen i alla fall ut. Till middag lagade jag två varianter lax (för att barn och ungdomar verkligen gillar den vita "bechamel + en skvätt grädde såsen" och jag inte är så förtjust)
Middagstips:
Lax 1: Koka ihop en bechamelsåsvariant med en skvätt gräddvariant, fyll på med broccolibuketter, laxfilé i tärningar, lite fiskbuljong, vitpeppar, salt och en aning pressad citron + Pasta.
Lax 2: Fräs broccolibuketter och laxbitar i olivolja, strö över flagad mandel, salt, peppar, vänd ner pasta, rör om. Lite torrt men helt okey och mättande en vardag. Sallad är nästan ett måste till...
Böcker just nu:
Avslutade i går Madame Bovary (min bokklubbens val) och påbörjade en fördelsedagsbok från en annan bokklubbstjej i en annan bokklubb, puh! Viktor Frankls Livet måste ha en mening.
En spännande, icke planerad konstrast....synd att inte Madame Bovary hade tillgång till den boken, det hade kanske hjälpt henne ur hennes upplevda elände.
Det har gått ca 100 år mellan det att böckerna skrevs och båda är verkligen tydliga tecken på att samhället är i ständig förändring, orkar inte utveckla detta nu...
Ska springa en runda innan dagen drar igång på riktig. Vi hörs på måndag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home