Wednesday, October 03, 2007

Höstspritt och hummerfrossa the end



Kallt, klart och värmande i solen, landborgen är fortfarande vid liv; maskrosor, björnbär och röda oxelklasar.....Vattnet håller 13 grader, några badar fortfarande (inte jag).
Hummertips: Ät hummern ljummen! Då är den som godast. Jag serverade min tillsammans med en liten mixture av hackad isbergssallad, tärnade avokados, aningen senapsvinägrette och några färska pasta kuddar fyllda med kronärtskocka + bröd. Supergott.
Annars är en klick aioli och bröd helt okey också.
Hummern trivs i sällskap med en god chablis.
Bok: Grannen har varit och lyssnat på en föreläsning av Mia Törnblom och hon var mycket förtjust. Själv dissade jag henne (alltså Mia) i samma stund som jag såg henne presentera sin bok ("självkänsla nu") i något TV-program i våras.
Tyvärr blir jag alltid lätt allergisk mot bestsellers och megatrender...vet egentligen inte varför.
Eftersom vi har bokcirkel ikväll gick jag en runda in på bokhandeln.
Där blev jag faktiskt lite road av att utmana mig själv i att ändå läsa den, kanske är boken så bra som alla säger?
Ja, alla som tycker den är väldigt bra har naturligtvis rätt, det är deras åsikt....
Jag tyckte boken var okey. Men jag får inte rikigt ihop alla teser och ganska hurtfriska övningar. Det som sägs i enda ändan rimmar inte alltid med det som kommer ut i andra....
Men en detalj jag fastande för var hennes målplaneringsdiskussion, där har jag en del att lära!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home