Monday, October 22, 2007

Stockholm&Uppsala&Helsingborg tor




Vilken superhelg vi har haft!

I fredags körde jag och barnen upp till Stockholm (Calle övningskörde till J-köping, well done), till familjen L i L, Axel hade landat in på Arlanda långt tidigare på eftermiddagen.
Lördagen ägnades åt både turiststråken (Brittany!) och butikerna. Jag testade av söder med Götgatan och Söderhallarna som utgångspunkt. Calle och jag käkade suverän lunch i Söderhallarna, turkiska godsaker....kolla grönskasbilden med "vattenångan"!


Sound of Music är en favorit sedan klippdocketiden, för mig typ slutet av 60-talet, jag bara älskade musicalen, dessutom! Lördag eftermiddag presenterades för första gången denna story för dottern Ebba och kusinen Louise. Vi njöt av Pernilla Wahlgren som Maria och alla barnen von Trapp. Tänk att den fortfarande kan engagera och entusiasmera så mycket. Suverän uppsättning!
Vi blev upphämtade av Nils och Axel....Nils och Agneta tog hand om kvällen för barnen medan Axel och jag fortsatte till Uppsala. Vilken kväll!
Där hade Anna och Kalle arrangerat en överraskningarnas kväll...med Ann-Hild och Janne + Tompa och Helene. Så kul att ses efter så många år.


Vi fick naturligtvis suverän mat och goda viner, ett mattips för bloggen = fruktsallad i limesockerlag!
Söndagen avrundades i Stockholm med härlig lunchbuffé hos Nils och Agneta = varmrökt lax, bulgursallad, citronsås.....mmmm
Tack alla ni som varit involverade i helgen. Underbart generöst och roligt!
Och så vann Kalmars röda bröder med 2-1 mot BP, nu är det guldstrid!


1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Riktigt kul att bli så överraskad..vi hade verkligen en toppenkväll! A-H

10:57 AM  

Post a Comment

<< Home