Friday, December 07, 2007

Bonasera


Ja, ja, detta har blivit en av Helsingborgs mesta restauranger, folk vallfärdar och det är nästan alltid fullt, fullt och fullt.
Varför? Maten är helt okey, men jag tycker inte att den håller superklass (går tex inte att jämföra med Gastro enligt mina smaklökar) och husets vin brukar vara bra! Men det är någonting med maten som söker mig efteråt, en speciell ton eller smak som finns i många av rätterna, jag är också lite tveksam till råvarorna...? Och om det är italiensk ända ut i tungspetsen är ytterst tveksamt...en liten inblanding finns allt av både det ena och det andra. Kort sagt, jag var nöjd igår och första tuggorna av fisken var suverän, men sen kom det...
Nåväl. Det som är trevligt med Bonasera är kanske framförallt att det sjuder av liv, alla är vänliga och glada och personalen gillar sina gäster.
De tjejer som serverat mig är jättegulliga och har ett suveränt driv!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej. Har också varit på bonasera mycket sen dom öppnade, är supernöjd med maten, servicen är sådär tycker jag.... själv har jag ingen "speciell ton" vad gäller maten och är inte direkt orolig för råvarorna. Och såklart är det inte samma klass som gastro!! det är nästan dumt att ens jämföra dom 2, bonasera är ju en kvarterskrog och gastro är en av sveriges bästa krogar.....klart dom inte håller samma ambitionsnivå.

2:26 AM  
Blogger Christina Leijonhufvud said...

Du är så klok....och tänkt så man kan uppleva olika, förmodligen för att serveringen inte alltid är på topp. Jag har haft tur.
Särskilt "orolig" för råvarorna är jag inte, bara lite tveksam. Jag ska dit ikväll igen,det blir säkert superbra och förhoppningsvis så slipper jag känna min vanliga "underton" i maten. jag tror kanske det kan vara en olja eller någon typ av matfett som mina smaklökar helt enkelt inte gillar...GOD JUL.

2:47 AM  
Anonymous baby xxx stories said...

Roberts looked at Danny. Carson was still around, Michael could really use him right now.
rape stories
free sex slave stories
all free animalsex incest stories
women spanking men stories
free bondage rape stories
Roberts looked at Danny. Carson was still around, Michael could really use him right now.

3:40 AM  

Post a Comment

<< Home