Sunday, January 28, 2007

Back from Kalmar



Det var just ingen slump att 10-pängaren utgår från Kalmar Högskola. Kaelmmmarr, min kärleksstad, min tonårsstad, min vackra stad, mina bekymmers stad. Var bara tvungen att kolla in sporthallen, jag var ju där, typ hela tiden. Och slottet, där jag gifte mig, för 20 år sedan. Shit, 20 år sedan. Distandlitteraturvetenskapen blir bra!
Fick god vinmarinerad stek av mamma, med potatis och sås och blomkål och bönor. Så sanslöst gott att äta "torrt stekt" stekkött, tunt skivat, från panna, på spisen. Ena dagen. Andra dagen bjöd hon på torsk från Bornholmsvattnen...vansinnigt god..men, men vem hade kommit med den?
Första timmen hem i bil i morse bekräftade snökaosprognosen. Det var MYCKET snö!!! men regnet tog över redan i Karlskona. Grease (Nöjesteatern Malmö) med "SnyggeMåns", idol/lets dance star, var helt okey, tyckte alla tre tjejerna och ja, tja...
Krängde hämt Mc Donalds hemma med betoning på proppa & kränga, var helt enkelt utsvulten efter en hel dags sittande. Vad jag valde från McDonalds? Två vanliga hamburgare, en mellan pommes, en minimorötterpåse och en mellancola.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home