Tuesday, October 07, 2008

Awake again



Det var ganska länge sedan jag var här nu. Hoppsan, ser, i början av juni....
Har funderat på att byta namn, foodhealthand...det är så himla långt, idéer?

Är inte heller helt säker på vad jag vill med bloggen, dela med mig av recept & bilder, ja, men att blogga är ju också en möjlighet att reflektera offentligt, kring både dit och datt. Vi får väl se vad jag hamnar?!

Tror att jag börjar där jag slutade i alla fall..maten...
Igår använde jag mig av Findus Oxpytt. Piffade upp den med riven morot och majskorn.
Avrundade med hackad röd paprika och fräsch persilja, det blir helt okey! Och så ägg, gulan hel, ett måste till Pytten!
Det är faktiskt ganska lätt att snabbt sno ihop en måltid, trots tidsbrist (men grejer måste finnas i kyl, frys skafferi..). Måndagkväll är en så'n aktivitetskväll då alla har nå't, förresten det är nog bara jag och Ebba. Hon fotbollar och jag har börjat på körsång, helt toppen, sjöng och mindes tillbaka, SOS, Rock me...duttudutu rock me, baby!
Jag hade en gång en båt, blir så vacker..
Dagens tips för att alltid kunna få till en hygglig middag;
Felix Gulaschsoppa på burk, Fiskgratäng eller Oxpytt från Findus, Makrill på burk och Ägg.
Det sistnämda kan bli utmärkta mackor....


1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du kan ta bort understandning, och bara ha foodandhealt, eller foodandfamily så skriver du om både mat och lite om vad ni gör.
/Lena

6:15 AM  

Post a Comment

<< Home