Tuesday, November 11, 2008

Bara en flaska kvar....

Måndagen den 3 november släpptes Blossa 2008...skulle ju påmint då. Var inne på systembolagets hemsida och kollade aktuell status. 1 flaska kvar på Drottninggatan och 1 på Väla. På Söder slut. Men sörj inte... har hört att den inte ska vara så god i år..får väl prova den flaska jag har därhemma (delar gärna med mig till någon nyfiken som blivit utan?!). Men inte idag...
Har precis ätit lunch på Idas, ett behagligt litet lunchställe!
Väninnan som börjat vandra planterade ett frö (det var nog en stor grodd...) i vandringsådran....
Fast egentligen fick jag nog av vandring i morse. Regnet plasköste ner men vinden hade lagt sig...så en promenad till första gänget med patienter på sjukhuset kändes möjlig. Med cykel, väska (tung), paraply och världens sämsta jacka för regn promenerade jag iväg. Svettigt, blött, ja faktiskt ganska småsurt...och inte så gott om tid. Bara måste cykla sista biten.....
Tips till bra men livsfarlig balansövning: håll den ena handen hårt om det uppfällda paraplyet, ta tag i cykelstyret med den andra. Väskan får hänga fritt någonstans mittemellan...

Igår kväll lagade Axel middag medan jag sjöng i kören...god falukorv, inlindad i bacon och fylld med skivade tomater (och ost, en bit utan till mig som inte är så förtjust). Och så hemlagat potatismos och majskorn....Jamen, jättegott.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home