Friday, November 07, 2008

Färdig mat, himla bra att ha hemma...

Igår fick jag en rejäl laddning nya fräscha, djupfrysta enportionsrätter från Findus.
Håll utkik efter "Dagens Deli". Eftersom jag inte hunnit prova kan jag inte heller tyckat till, men många av smakkombinationerna känns lockande, tex "Vitlökskyckling med fullkornspasta och broccoli". Vi (jag) lagar till 95% alltid middag, använder egentligen inte särskilt mycket hel och halvfabrikat. Men det är himla bra med ett reservförråd!
En räddare i nöden är tex Felix Gulaschsoppa. Tag den som den är eller pigga upp den med lite extra potatis -och morotstärningar + massor av hackad färsk persilja.
Igår började jag digitalfotosystemkamerakurs, behöver få koll på fler knappar och möjligheter. I helgen ska vi hämta andan...och på söndag ser vi "Jesus Christ Superstar" med Ola Salo, på Malmö Operan. Ser verkligen fram emot det.
Hoppas den är bättre än den nuvarande Mamma Mia rollbesättningen i London....
Och så ska jag baka, återkommer om det...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home