Friday, February 09, 2007

Missskötsel av bloggen...


Jag ber om ursäkt, jag missköter verkligen min blogg just nu. Den goda ursäkten är att jag börjat plugga en 10 poängskurs i litteratur, och det är så roligt att jag faktiskt glömmer bort en massa annat som också är kul (typ blogg) ...så mycket mat blir det inte heller! Igår åt vi ialla fall potatis och purjolökssoppa. Snabbt och lätt; 1purjo, 2-3 potatisar, 1 gul lök, skär i bitar, fräs i olivolja, på med 12 dl vatten. puttra tills mjukt. Mixa (tag inte allt spad med på en gång). Häll tillbaka i soppan. Späd med spadet till bra konsistens. Smaksätt med hönsbuljongtärningar, vitpeppar och rikligt med hackad persilja (fryst funkar). Servera med knaperstekt hackat bacon, krutonger som smaksatts med pressad vitlök och gott bröd! Puu!
Det hela tar 20 minuter.

I eftermiddag har jag lovat yngsta dotterna att åka till Malmö....där finns tydligen en butik som heter Weekday, som innehåller specialjeans (något märke...) som är viktigt för henne just nu...
Tja, solen skiner och det blir nog en trevlig utflykt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home