Thursday, March 06, 2008

Turning Torso


Utsikten från Turning Torso, 54 våningen är rätt magnifik. Med sina 190 meter är det Nordens högsta bostadshus. Det kändes ändå rätt lagom att vara där ett par timmar på "pressmöte", att bo där, vet i sjutton?!
Det var Cambells, City gross och Scan som presenterade produkter, pratade smakkombinationer och bjöd på goda grillningsvarianter.
Supertrevligt, jag kommer faktiskt inte ihåg när jag senast träffade alla "matkollegor" härnere i Skåne.
Det är Rubbing (dutta/gnid in ett lager av kryddor direkt på köttet eller fisken) och Glaze som gäller i sommar. Marinaden kan vi slänga ut. Och jag är benägen att hålla med...det rinner mest olja ner i grillen och så blir köttet eldat istället för grillat.
Det godaste på tallriken var en hälleflundra och en bit lamm. Hälleflundran hade smaksatts enligt följande:
2 msk Touch of taste Hummerfond, 1 på saffran, 3 msk rapsolja, 1 msk flytande honung, 2 msk finhackad dill, saften från 1 citron och saften från 1 apelsin. Jag kommer inte att grilla i morgon kväll men jag ska blanda ihop "glazen, smaksatsen" och pensla det över fisken som sedan får åka in i ugnen...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home