Friday, February 29, 2008

Korv stroganoff med broccoli och GG


En snabb stroganoff serverades familjen innan jag gick på årets första GG-möte (Golden Girls).
Jag köper Scans "mellankorv", mycket kött och lite mindre fett.
Så här gör du; Skär korven i bitar, fräs den i lite flytande margarin, tillsätt tomatpuré och en nypa vetemjöl, rör om. Vänd ner rejält med små broccolibuketter (en vana som hänger kvar sedan barnen var små...ju mindre bitar desto svårare att peta bort...fast nu gillar ju alla broccoli!).
Häll över mjölk (och en skvätt grädde tar jag ibland), smaksätt med basilika, en buljongtärning eller fond och en nypa salt och nymalen vitpeppar. Jasminris som tillbehör och morotsstavar.
Och så är det fredag igen och jag har kört mitt stenhårda step/core pass, en suverän duvning för varenda muskel. Ikväll blir det lite slappekväll, kanske bio och i morgon kväll kommer Johan och Ingrid. På söndag ska det bli sol.
Ringde Anna i morse, hon fyllde ju 17 igår, det riktigt sprudlar och bubblar i luren när hon pratar. Hon giller verkligen livet i FortBragg, CA och på tisdag åker hon til Hawaii med alla utbytesstudenter i distriktet...hela mitt hjärta fylldes av Anna och ett par tårar föll oundvikligt nerför kinden...men till sommaren, den 10 juli kommer hon hem!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home