Wednesday, February 27, 2008

Räkpasta


Ett paket färsk pasta med utgångsdatum 26/2 skulle absolut konsumeras. Orkade i skala räkor utan var på Ålagänden och köpte färdigskalade (de är faktiskt riktigt bra om än både dyrare och inte riktigt jämförbara med de du skalar själv). Fräste samman vitlök, olivolja, basilika från frysen, sambal oelek och en skvätt vin. Sedan fyllde jag på med räkorna och rörde om och där fick ingredienserna stå och frottera sig med varandra medan pastavattnet kokade upp och pastan kokade.
Avslutningsvis hettade jag upp pannan med räkorna igen och rörde ner pastan. Lite flingsalt behövdes också! Till det åt vi en avokadosallad (avokado, sallad, småtomater, hackad gurka, några droppar citron och olivolja). Gott, gott.
Var på bokrean i går och införskaffade 3 böcker varav 2 på rean.... Läser ju äldre litteratur på högskolan just nu och mina kunskaper kring, antikens grekland, krigen, filosoferna är begränsade. Försöker få ett paraplygrepp över det hela...för att kunna placera in alla filosofer, författare, gudar och tragedier. Köpte också Doris Lessing Det femte barnet som ingår i bokcirkeln denna runda.
Nu måste jag till Lund, ska göra ett reportage för barnbladet om kosttillägg och på den fronten har det hänt en del sedan jag jobbade där....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home