Thursday, February 28, 2008

Sillmackor och stress


I vår familj är det definitiv jag som är den samlade middagskraften....men alla kvällar iveckan lägger jag inte full energi på värsta middagen...Igår kväll var det allmänt middagskaos, jag åt fullkornsmackor med ägg och god löksill från Ålagränden, resten av familjen proppade i sig rester från veckan måltider. Någon öppnade en burk gulaschsoppa. Ingen satt vid matbordet samtidigt.Så, så kul blev det...

Var ju i Lund igår och smakade på stress igen (hatar det!), hamnade i kön till P-huset, bommarna vägrade öppna sig och tiden för mötet hade passerat okeykvarten, naturligvis hade jag inte telefonnummer till dem jag skulle träffa heller. Och vädret!, det regnade och blåste värre än värsta dramatsika film....men mötet blev av....och det blev bra.
Kvällen ägnade åt litteraturföreläsningen, medeltidens litteratur!
Näckrosen är stilla, lugn och skön?!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home