Tuesday, October 02, 2007

Kontoret ut + hummerkok

Igår fick jag nycklarna till min nya "arbetsplats". Ett stenkast från friskis, procivitas och naturkompaniet... Rummet är ljust med både fönster och takfönster, bjälkar i taket och ett inbjudande trapphus.
Här sitter förutom jag ett antal glada småföretagare i olika rum.
Den fysiska flytten ser jag inte fram emot, men den är oundviklig, Calle hjälpte mig att släpa dit en del igår...Tunglasset får vi ta när Axel kommer hem.
Hummerkok: Koka upp 6 liter vatten och 2 1/4 dl grovt salt (använder du finkornigt så tag ca 2 dl) och 2 sockerbitar. Häll på en flaska lättöl och koka hummern.
Beroende på hur stor hummern är så kokar du den olika lång tid.
500 g hummer = 10 minuter
700 g = 15 minuter
1 kg = 20 minuter
Tag upp dem ur kokvattnet direkt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home