Monday, March 31, 2008

Saftig apelsinkaka och rökt salt


Nu är jag tillbaka efter lite påskuppehåll.
Gjorde en saftig, glad apelsinkaka en av dagarna. Påskkycklingarna kan du byta ut mot annan dekoration! och receptet glömde jag hemma. Det kommer i morgon...då väntar jag med bilden också...
Ikväll ska jag göra revbensspjäll a la Tom Sjöstedt (årets kock). Receptet hittar du på Sveriges Radio P1 Meny. Jag kommer med mer kommentarer om detta i morgon.
Igår blev jag bjuden på en suveränt god lasagne. Gjord enligt tradition men med en rejäl touch av chili! Blev också lite förtjust i värdinnans "rökta salt" i salladen. Vilket hade inköpts som 4 småpaket på Ikea, förutom det rökta saltet var det salt med citron, något med rosmarin och så ett till (se bilden om du kan se...). Märke Falksalt i alla fall. Du kan köpa rökt salt på Ica också...Santa Maria har tex en trevlig variant av rökt havssalt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home